Thursday, July 5, 2012

lightweight

Saniyorum bu ekibin arasinda en lightweight olan benim :( yaklasik bir sene once kosmaya basladim, bu sene Bozcaada 10K kostum, yeni hedefim Avrasya 15K. Haftada 3-4 kere, toplamda yaklasik 25 km kosuyorum. Iphone nike+ app`i en buyuk destekcim :) Her ne kadar acik havada kosmayi tercih etsem de Sinan`in aksine ben bayagi bir spor salonunda da kosuyorum, hem daha kontrollu oluyor, hem de gercekten cok soguk havalarda kosamiyorum disarida, daha dogrusu disari burnumu bile uzatmak istemiyorum :)

`Kosan` insanlarla tanistikca cok mutlu oluyorum. Bu haftasonu da biriyle tanistim (algida secicilik mi yoksa eskisine gore daha mi cok kisi kosuyor etrafta?), hikayesi bana ilginc geldi, benim kademeli olarak ulasmaya calistigim MARATON seviyesine 1 senede gelmis - bir anda sigarayi birakmaya karar vermis, daha sonra 1 sene haftanin 3-4 gunu antreman yapmis ve sonunda LA maratonunu kosmus (tabii maratonun sonunda alerjik olmasin ragmen kendine uzatilan muzu da bilincsiz bir sekilde mideye indirmis ve yarisi sis bir sekilde tamamlamis). Bugune kadar kademeli olarak ilerledigimi, ve belirli bir seviyeye ulastiktan sonra eninde sonunda MARATON kosacagimi ve bunun dogru yontem oldugunu dusunuyordum, ancak tekrardan gordum ki kosu da kesin kurallar yok, engellerin tumuyle kafanda yarattigin engeller, bir senede de maraton kosulabiliyormus demekki...ben de su anda yeni hayaller kurmaya basladim, mesela seneye LA maratonunu ben de kossam diye...

Hepimizin basina geldigi gibi, benim de neden kostugum bayagi bir sorgulaniyor cevrem tarafindan, ozellikle kosularimi twitter ve facebook gibi ortamlarda paylastigim icin. Cok da alakam olmayan kisiler bile `Canses ne yapiyor?` diye soruyorlar, karsilastigimizda `neden` diye soruyorlar, hatta her gun gordugum kisiler bile hala bir anlam veremiyorlar. Ama hicbiri bilmiyor gercekten kosmanin bana ne kadar iyi geldigini, bana kendimi ne kadar iyi hissettirdigini, kosamadigim zamanlarda nasil huzursuz oldugumu. Tek uzuntum bu kadar gec kesfetmis olmam kosmayi, cook uzun seneler ben de Sinan`in bahsettigi gibi `ben kosamam ki` dusuncesindeydim. Halbuki oluyormus, kosuluyormus, nefes de aciliyormus kaslar da.

Yeni kosmaya basliyacaklara iki tane onerim var: dogru ayakkabilar (kesinlikle arastirin, inceleyin, bulun) ve Haruko Murakami `that`s what I talk about when I talk about running`.

Ve bu bir miktar oradan buraya atliyan ilk yazimi kisa bir haberle bitirmek istiyorum - bu cumartesi belgradda Adim Adim kosusu varmis (ben uyesi degilim ama mail geldi). Ekip  8.30'ta 4 Levent Çevre Pastanesi önünde bulusacakmis, 9.30 Start! Benim icin saati biraz gec, genelde saat 8 gibi hava asiri isinmadan Belgrad`da olmayi tercih ediyorum, ama ilgilenenler icin gerisi gelen mailden:

"İlk 6 ayın değerlendirmesi sonucu ödül törenimiz de olacak, en hızlı, en düzenli katılım ve en iyi kişisel gelişim kategorilerinde bakalım kimler kazanmış olacak...Koşacak, izleyecek, pasta-kurabiye-simit-meyve getirecek, gönüllü olarak çalışacak, öylesine takılacak herkesi bekleriz!
Internet üzerinden daha önce kayıt yaptırmadıysanız bu linkten hemen yapın! http://www.jotform.com/form/13454020135.
Ve Çaylaklarrrr....
AA'nın gönüllü antrenörü Kees Arendtz hoca ve Melis Abacıoğlu'nun desteğiyle "AA Çaylaklar-Rookies" grubunu başlatıyoruz! Bugüne kadar sadece yürüyen, ama koşuda kendisini geliştirmek isteyen herkesi AA Çaylaklar takımına davet ediyoruz! Amacımız önümüzdeki Avrasya yarışına kadar, yani 11 Kasım'a kadar Çaylaklarla koşu/yürüyüş karışımı ile 15 kilometrelik yarışı tamamlamak.
İlk buluşma bu cumartesi günkü AA Koşu'da olacak, katılmak isteyebileceğini düşündüğünüz eş-dost, anne-baba, teyze-amca herkese haber verebilirsiniz. Bu cumartesi günkü tanışma ve deneme yürüyüşü/koşusu sonrasında her hafta cumartesi günü ormanda antrenman koşusu yapılacak, Kees tüm Çaylaklara cumartesi günleri ücretsiz antrenman desteği ve bilgi verecek. Hadi harekete geçin, harekete geçirin, bu fırsat kaçmaz!"

Sevgiler

canses


4 comments:

  1. Ben o saatte uyansam keşke de koşsam :) geceyi tercih ediyorum ben, gün battıktan sonra. Geçen hafta Belgrad'da 3 tur koştum, oranın havası şahane ama.

    Koşmak çok ciddi anlamda kafada bitiyo, hakkaten. Yapılamayacak hiç bişi yok. Efe'nin verdiği bir kitabı okudum yakında, onun hakkında yazar eminim ki, orda çok güzel anlatıyor bunu. LA Maratonu ne zaman :) belki biz de geliriz

    ReplyDelete
  2. valla napiyorum ne ediyorum uyaniyorum, simdiki challange sabahlari ise gitmeden once kalkip kosmak, ama onu daha basaramadim - 6da kalkip kosmam gerekiyor
    Aksam da super ama gec cikmak gerekiyor, biraz kendi basima cikip kosmaya korkuyorum aksamlari, keske korkmasam
    LA maratonu martta, super olur bence, cok da guzel bir parkur diyorlar

    ReplyDelete
  3. Basarilar guzel antremanlar diliyorum hedef olmasi iyidir hedefler asildikca insan daha fazlasini istiyor guzel birsey :) insanlar anlamayabiliyor cidden oyuzden kosanlarla tanismak iyi geliyor ayakkabi dedgin gibi cok onemli ama sende cok dogru yazmissinki is kafada bitiyor biryerde de . Bu arada bahsettigin adim adim kosusu her ayin ilk cmt gunu belgradda yapiliyormus bende hatta bu ay basinda sbh erken ordaydim ayni saatler kosmus olabilrz :)

    ReplyDelete
  4. Sendende light i var merak etme:) kasimdam beri kosuyorum ben.uzun yuruyus, tempolu yuruyus derken ben bir kosayimda geleyim oldu en sonunda:) etrafin anlam verememe durumu benim icinde gecerli.hatta sirf aciklama yapmak
    Durumunda kalmamak icin pathlerimi paylasmiyorum facede yada twitterda.her kosudan snr nike app. activities e bakip kendi kendime keyiflenmekle yetiniyorum:) haftada 4-5 gun 50-60 km arasi kosuyorum.sabah kosucusuyum.eylulde nb in ankaradaki yari maratonuna katilmak niyetindeyim fakat cok heyecanladigim proje 21 ekim amsterdam maratonu!!! Tum kalbimle ona hazirliyorum kendimi.ayni kafada birilerini gormek pek hoj.blogunu takip ediciim:)

    ReplyDelete