Friday, July 27, 2012

2012-2013 Sezonu

Sakatlık dışında şu ana kadar koşuları ve hayatımın disiplinini en baltalayan şey yaz mevsimi oldu. Çok sıcak, hakikaten çıkıp düzenli şekilde koşmak için çok sıcak şu anda. Geçen gün, yanılmıyorsam salı günü, herşeyi giydim, hazır bir şekilde çıktım. Kapıdan çıkınca kafamda biri fön tutuyor gibi hissettim, baktım olmayacak, eve dönüp kanepeye geri kuruldum. Sadece Belgrad'ta gün batmadan önce düzgün şekilde koşulabiliyor. Bir de sıcağın dışında yazın getirdiği keyif ile insan yemek yiyor. Ben de bir türlü kilo veremiyorum. Neyse yavaş yavaş o da olacak inşallah.

Bu benim koşmaya başladıktan sonraki ikinci yazım. Genelde son/ilkbaharlar yarış mevsimi olarak adlandırılır ama bu sene biraz erken açıyorum sezonu Izlanda maratonu ile. 18 Ağustos'ta Reykjavik'te olacağım inşallah, sizlere de buradan bol bol yazı ve video göndermeyi düşünüyorum. O yüzden hızla forma girmem lazım. Bunun dışında bugün Eymir Gölü yarışına kaydoldum, herkese de tavsiye ederim, oldukça hoş bir yere benziyor. Hatta TUFODER koşucuları olarak ilk defa tam kadro orada olabiliriz, ne dersiniz?

Sonrasında, ekimde Amsterdam Maratonu var. Henüz 18 km'den fazla koşmamış biri için üçüncü yarı maraton olacak bu. Hemen ardından da Avrasya Maratonu var ki orada 42 km koşulmayacak bir engel olmasa da hala önümde tırmanacak dağlar olduğunu bana hatırlatıyor.

Eğer sizlerin de gitmek istediği, hatta kaydolduğu yarışlar varsa ve tavsiye etmek istiyorsanız şimdi tam zamanı!

12 comments:

  1. taze takipçiniz olaraktan eymir'de koşma niyetindeyim bende.izlanda maratonu kulaga cok heyecanlı geliyor bu arada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eymir'deki koşu güzel olacak sanki, hep beraber gidelim. Aşağıdaki linkten kayıt yapılabiliyor

      http://yaristakvimi.com/default.asp?path=editor&sayfa=12&id=650&tur=yaris_oku

      Izlanda'yı bir de bana sor, inanılmaz büyük bir heyecanla bekliyorum :)

      Delete
    2. Bol bol gorsel ile don o halde:)

      Delete
    3. Bavulum sadece koşu malzemesi ve kamera ile dolacak zaten :)

      Delete
  2. Eymir yaklaşık 10 kmlik, tamamına yakını asfalt ve oldukça düz sayılabilecek bir parkur. Göl kısıyında ve ormanın içinden geçildiği için oldukça keyifli; Ankara'nın havası acaip kuru olduğundan sıvı alımına dikkat etmek lazım. Fırsatınız olursa havasına ve irtifasına bir nebze alışmak için ODTÜ kampüsteki ormanda koşmanızı tavsiye ederim.

    Sıcağa alışmaya gelince, bence sabah erken koşmak daha kolay, akşam ısı çok birikiyor.

    Pakistan'da 40-45 dereceleri gördüğümüz ve de neme doyduğumuz için ben mecburen alışmıştım.

    Hele, İzlanda öncesi vücut o sıcakta koşmaya antrene olursa, serin ortamda çok daha rahat edilir.

    Nisan'da Viyana maratonuna beklerim. Henüz, haliyle, evimi tutmadım ama, şimdiden kapım tüm maratonseverlere açık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yanliz ben viyanaya gelebilirim sanirim hm..

      Delete
    2. Izlandaya bile gittikten sonra Viyanaya gelmek çok zor olmaz, uyarayım şimdiden :)

      Evet, keşke alışabilsem sıcakta koşmaya ama bu haftasonu Belgrad'a gittim, yarım tur sonra kalbim çıkacak gibi oldu bıraktım. Çok canımı sıkıyo bu konu gerçekten. Mecburen, yavaş yavaş da olsa, daha sık ve kısa koşular yapıcam, kaçarı yok.

      Sabahları bana daha sıcak geliyo bu arada (akşamları iyi demiş olmayayım da :) )

      Delete
    3. Eymir'e ben yalan olurum tahminen ama Viyana kulaga hos geliyo.. Tam mi yari mi?
      Kac kanepe var ? Tam kadro geliyoruz gibi gozukuyo :D

      Delete
    4. viyana ne zaman? ben de gelebilirim herhalde. ayşecan gözün korkmasın, başka yer ayarlarız kalacak:) şimdilik bana da eymir, amsterdam, viyana ve avrasya yeterli gibi 2013 için, urfayı da merak ediyorum bir yandan. ama ilerki yıllarda gidilecek çok maraton var. izlanda çok iyi seçim oldu mesela.

      geçen hafta en sıcak gün dedikleri günde akşam koştum 14km kalp krizi geçiriyordum, ayrıca dizime de zarar verdim sanırım biraz. dikkatli olun hepiniz. iyi koşular!

      Delete
  3. Ben de Amsterdam maratonuna gitmek istiyorum, ama birazcık baktım simdiden pek ucak bileti kalmamıs sanıyorum, katılacak olanlar varsa, ulasım icin nereden ayarladınız haber verebilirseniz super olur, cook tesekkurler

    bir de tabi sonra Los Angeles maratonu hedefimde ama ona daha cok var, mart 2013'te :)

    ReplyDelete
  4. Biz THY ile gidiyoruz, bir de daire tuttuk aslında. Istiyosan bi ara beni, detayları vereyim

    ReplyDelete
  5. Transavia dan ayarladim ben.daha oncede uctugum bir havayolu. Ucuz ve guvenilir. Tavsiye ederim.

    ReplyDelete