Thursday, August 15, 2013

Yine Yeniden Avrasya

Geçen sene hani şu koşamadığım, 32. km'sinde bıraktığım Avrasya'yı bu sefer koşmaya çok çok ciddi niyetliyim. Azimle hazırlanıyorum, bu sene o 42 bi-te-cek.

Sizlerle de bu hazırlıklarımı paylaşayım, tavsiyelerinizi alayım istedim.

- Bir kere Avrasya'nın ardından yılbaşında personal trainer tuttuk. Fiyatı da makuldu. Canımızı okuyor. Eskisinden çok daha kuvvetli olduğumu, ilk zamanlarda yapamadığım hareketleri şimdi nasıl rahat yaptığımı gördükçe motive oluyorum. Bir süre pek koşmadan, hatta hiç koşmadan antreman yaptım. Sonrasında baya yavaşlamıştım açıkçası. Hatta dedim, bu antremanlar beni yavaşlatıyor mu? Ama yavaş yavaş eski hızıma döndüm. Bu yaz sıcaklarında eski hızımdaysam, havalar kendine geldi mi çok daha iyi koşarım eminim.

- Sonrasında bizim personal trainer'ın beraber çalıştığı yerdeki hocaların birinden koşu antremanları aldım. Haftada 3 koşu, 2 antreman yapıyorum. Koşuların biri hız (şu anda 5km 12 hızla), biri patlama (30 sn sprint, 90 sn yavaş), bir de uzun koşu. Uzun koşularda niyet 20 diyor ama her hafta yarı maraton koşamicam açıkçası :) Efeyle bir Bodrum sabahında çıkıp 8 km koştuk, o kendi içinde 20'ye tekabül ediyor zaten. Onun dışında da Belgrad'da 2 veya 3 tur koşuyorum genelde. Bu hafta bu koşu antremanlarında bazı değişiklikler yapacak hoca. Mesela sprinti 45 sn-90 sn cycle'ına çekecekmiş. Ama bu antremanları yapmaya başladığımdan beri koşumun ciddi geliştiğini gördüm.

- Bir de ben yemek yemeyi fazla seviyorum. O yüzden de bir türlü kilo veremiyor, bıngıllarımı yanımda taşımam gerekiyordu her koşuda. Chef's Pack diye bir şeye üye oldum 2-3 haftadır. Yemeklerimi eve getiriyor haftalık. Ben de onları yiyorum. Hem öğün başına da 15 TL'ye geliyor. Ayrıca hem doyurucu besleniyorum hem de sağlıklı. Ayrıca ben anormal yemek seçerim, ona göre yemek listesi de veriyorlar. Şukela.

Hepsini yapıyorum, tatillerde de koşuyorum. Bu sene çok azimliyim, o maraton bitecek! Arada da koşulara yazıldım ama pek fazla yok. Hatta itiraf etmek gerekirse sadece Büyükada Koşusuna yazıldım şimdilik :) Bir de aslında Macerada diye bir şey varmış, hafif triatlon kafası (ki seneye yaz da triatlon koşucam). Ama o RockNCoke haftasonuna geldiği için gidemicem. Iyi yarışlar bilen ve yazılan var mı? (Nike Run'da da burada olmayacağım maalesef)

Sizin nasıl gidiyor herşey, antremanlar yolunda mı? Nelere hazırlanıyorsunuz?

3 comments:

  1. yuru be sinan, supersin!!! ben bir suredir blog'a bakmıyormusum megersem bir suredir update olmuyor diye, halbuki oluyormus, shame on me!

    ReplyDelete
  2. Selamlar,
    Macerada 'ya ben de katılmak istiyordum, bu seneki boğaz yüzme ve kıtalararası bisikletten sonra buradaki etaplar gözüme oldukça kolay görünmüştü.. :)
    Ancak takım oluşturabileceğim ikinci kişiyi bulamadığım için resmen yattı bu plan.. Artık seneye önceden forumlardan ya da facebook katılım gruplarından birini bulup katılırım umarım.
    Şimdi farkettim de çevremde hemen hemen hiç sporla ilgilenen kimse de yokmuş :)

    ReplyDelete
  3. Merhaba Alexandra, aramıza hoşgeldin, umarım keyif alırsın. Yazı yazmak istersen de haber ver, sana da o yetkileri verelim.

    Macerada çok güzel ama o haftasonu ben de olmayacağım için çok üzülüyorum. Seneye inşallah

    ReplyDelete