Friday, November 2, 2012

Running in LA

En sonunda ben de birseyler yaziyorum, mutlu ve gururluyum :)

Bircok blogdasimin Amsterdamda ter dokerek yari maraton ve maraton kostugu gunlerde soylemesi ayip ben biraz tatildeydim. Ama bu tabiiki de kosmadim demek degil - her ne kadar yanlis planlamam - kendi spor ayakkabilarimi getirmemem ve yeni siparis ettigim barefoot merrell ayakkabilarin da gec gelebilecegini hesaplamamis olmam - yuzunden bir kac gun baslamam gecikse de Los Angeles`ta kosmayi basardim.
Iki yeni deneyim edindim, oncelikle barefoot ayakkabilar - simdilik bayildigimi soyliyebilirim. Su ana kadar alistiklarimdan cok farkli, ve biraz dikkatli olmak gerekiyor en basta, cunku kendimi cok rahat sakatliyabilecegimi hissediyorum, ama ayni zamanda da muthis hafif ve rahatlar.

Ikinci olarak da, hep hayal ettigim seyi yaptim, ve santa monica-venice beach de sahilde, denizin kenarinda ve icinde, ayakkabilarimi sirtima atip, yalin ayak kostum - yaklasik 8-8/5 km kadar. Ve MUTHESEM bir duyguydu, biraksalar (birakacak olan da beni bekleyen kardesimdi :) hic durmadan daha bayagi bir kosardim. Deniz kenari kosmaya cok uygun, bu yuzden ne bacaklariniz yanlis calisiyor, ne de sakatlanma riski var (bkz. resim 1a)

Bir de kosarken size eslik eden, yine resimde gorebileceginiz, muthis sevimli mini mini kus suruleri var, tabii bir suru baska kosucuyu da unutmuyoruz.

Diger sehirlerde de cok gordum ama LA kesinlikle inanilmaz `kosucu` bir sehir, hem sahilde hem de sehir icinde asfaltta bu kadar cok kosucu gordugumu hic hatilamiyorum, gunun her saati ve her gun, Ayrica bir suru sirf kosu uzerine uzmanlasmis dukkani var, dogal olarak kendimi kaybettim o dukkanlarda, and they have the right attitude for sure :)

Zaten cok sevdigim bu sehre baska bir yonuyle daha asik oldum ve hayalini kurdugum birseyi gerceklestirdim. Eger daha onceden yapmadiysaniz uygun bir kum bulusaniz sahilde yalin ayak kosmayi hepinize tavsiye ediyorum

Hepinizle Avrasya gunu gorusmek uzere :)

13 comments:

  1. Bir anda ciddi merak ettim, LA bi kac sira yukseldi gidilecek yerler listesinde :) bu arada o kum bana direkt Chariots of Fire'in acilis sahnesini hatirlatti

    ReplyDelete
  2. Benimde aklıma Rocky ve Apollo'nun kumsalda yarıştıkları sahne geldi:) barefoot ayakkabılarına bayılmana sevindim.Bana nedense kendimi kesin sakatlarmışım gibi geliyor onlarla.Belki birgün cesaret edip denerim belli olmaz:)
    Avrasya'ya kadar kendinize iyi bakın!!

    ps:bu arada dün tugceye mail attım (senin mailını bulamadım sinan) ama gormemiş olabilir geri donmedi.Avrasya'da maratonunu ilk kez koşacaklar için yararlı olabilecek bir yazı düştü mailıma.işinize yarayabileceğini düşünürekten:

    http://kosugazetesi.com/?p=1311

    ReplyDelete
  3. Banu - Rocky ve Apollonun yarıstıkları kumsal kendileri tam da :) santa monica da - super gozlem :)

    Sinan - Aslında pek de guzel bir LA maraton da var, belki gidilmeye degebilir :)

    ReplyDelete
  4. Canses deli kıskandım, ama öyle böyle değil:) şu barefootla ilgili daha detaylı yazar mısın vaktin olduğunda? LA maratonuna hep beraber gitsek ne güzel olur:)

    banu-mailin gelmedi ki bana? ama o yazıyı okudum ben de hatta sinana yollasam mı diye düşündüm ama adım adım paylaştı görmüştür diye düşündüm. teşekkürler! ben bu arada avrasya günü filan karar vericem herhalde maraton koşup koşmamaya. rezalet:)

    ReplyDelete
  5. Ben de okudum yazıyı, başka bi arkadaşım yolladı. Baya faydalı gibi duruyor. Bu arada bu sabah 6da kalkıp tahmin pekmez ve peanut butter yiyip yattım, 8de kalktım, 9da belgraddaydım. Bakalım nası olacak. Kuru fasulyeye de başlıyorum hahahha.

    noldu, sen tufoderi ekledin mi asics sayfasına? linkini göndersene

    ReplyDelete
  6. tugce-infonda görünen adrese göndermiştim.bilemiyorum:/

    sinan-evet ilgilenen kişiye gönderdim tufoderi.
    senin nasıl geçti belgrad?

    can-senin hayalin rocky ve apollonun yarıştığı kumsalda koşmakmış.Bende kendi koşularımın son 1 km'snde bill conti-gonna fly now'u açıyordum kendimden utanarak:) küçüklüğümüzde nasıl işlemiz beynimizin kodlarına bu film hayret doğrusu:)

    ReplyDelete
  7. Belgrad standarttı, 2 tur attım, sonra saçlarımı kestirmeye gittim :) ama bill conti dinlemekten neden utanıyosun, bence en gaz şarkılardan biri. Ben maratonun bitiş çizgisinde Adrieeeeennnnnn diye bağırmayı düşünüyorum mesela hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha iste tamda o yuzden edriyinnnnn die
      Bagiramadigim icin utaniyorum sinan:)))

      Delete
    2. Bu arada ben bugun bir yari bir tama kaydoldum ve cok korkuyoruuum!!!!

      Delete
    3. Nelere kaydoldun? Kısa bi yazı ile yaz da biz de belki katılırız :)

      Delete
  8. muhabbetiniz bol olsun gencler :)
    Canses cok kıskandım bende hakkaten.. senelerdir cesme sahilde kosardık ama sahil cok dikti , hep bi ayak asagıda kalırdı fln, bi de orası kadar uzun degil ,1.3 km , git gel git gel başımız donerdi:) inşallah bende bi gun koşarım orda.. Vibram barefoot bende de var, kullanmıyorum bi suredir dogal olarak (nee kıkırdak mı yırtıldı :)) , yazıcam bi ara başıma gelenleri)
    ama bana özellikle tavsiye ettikleri bir kaç şey vardı özellikle barefoot koşarken

    1) ilk başlarken az ve haifif koşularda kullanmak gerekiyo önce alışmak için
    diğer ayakkabılar cushioningle bazı kasları diğerleri kadar geliştirmiyo , bu durumda direk barefoot a geçişte sorun olabiliyo bu kaslar. geliştikten sonra sorun yok barefoot ironman bitirrenler maraton yapanlar ultramaraton koşanlar var
    2) koşarken biraz daha dizleri kırmak gerekiyo dediler
    Normale göre biraz daha fazla beli sabit tutmaya çalışıp dizleri hafif daha kırarak , süspansiyon gibi kullanmak gerekiyomuş. Hem böyle koşarken ayağın tabanı daha fazla yerle temas ettiği için darbe azalıyomuş
    3) hem barefoot hem spor ayakkabınla koş
    ya bir koşu içerisinde değiştir ya da bi gün biriyle diğer gün öbürüyle koş dediler.
    aklıma bunlar geliyo
    umarım bana söyledikleri doğru bilgidir ama sanmıyorum yanlış olucağını, söyleyenler Vibram 5fingers NYC dealership Jack Rabbit Triathlon store'du :)

    böyle:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. supersin cok saol, benim icin cok iyi oldu bunları bilmek, kendimce ben de yavas gecis yaparım diye planlıyordum, meger dogru yoldaymısım :)

      Delete
  9. ps: inanılmaz kıskanıyorum sizi, ama nazar deydirmem merak etmeyin :)
    benim içinde koşun...
    inşallah runtalya Yarı'ya yetişicem

    ReplyDelete