Tuesday, October 30, 2012

Dank U Wel

Ufak bir Amsterdam yazısı da benden gelsin.

Avrasya öncesi son yarı maraton buydu. Daha önce Izlanda ve Eymir'i koştuğumdan dolayı artık nispeten daha az korkan, daha bilinçli ve hedefe daha odaklı bir durumdaydım. Tabi bunu söyleyen benim (ve beraber gittiğimiz Efe ve Tuğçe'nin) Amsterdam uçağını kaçırdığımızı not olarak ekleyeyim. Neyse, kişisel olarak hedeflerim şunlardı: Gaza gelmemek, yarışı başından sonuna kadar devam ettirilebileceğim bir tempoda koşmak, sonunda bir powergel denemek ve bunları yapabiliyorsam Izlanda'daki 2.15'imi de geçmek.

Hikayenin sonuna geleyim kısaca: Hepsini yaptım.

En başta, Tuğçe'nin de yazısında bahsettiği gibi, Amsterdam organizatörlerinin şahane bir uygulaması olarak herkese hedef bitirme süresi soruluyor. Ona göre renkler veriliyor ve başlama saatiniz ona göre ayrıştırılıyor. Ben de kendi seviyemdeki insanlarla başlayınca ne çok hızlı ne de çok yavaş, düzgün bir tempoda koşabildim. 5.30-6.30 pace'lerde koştum devamlı, ki tam olarak hedefim de buydu. 18. km'de baya acıkmıştım, neyse ki imdadıma oradaki water station ve -sürpriz olarak- dağıttıkları power gel yetişti. Hem karnımı doyurdu sağolsun, hem de ciddi bir enerji verdi. Baya hoşuma gitti bu fenomen, Avrasya'da yakın arkadaş olucam kendileriyle. Sonunda da 2.14 ile en iyi zamanımı yaptım. Koşu böyleydi.

Ama bir kaç not da etraftan ekleyeyim. Bir kere halkın ve yabancıların ilgisi çok güzeldi. Çocuklar high-five yapmak için yol kenarında bekliyorlar. 5-6 kişilik bir askeri birlik ve başlarında komutanları, postallarını çekip antreman yapmak için yarı maratona gelmişlerdi. Biraz koşup biraz yürüyorlardı, sonra tekrar koşuyorlardı. Enteresan kafalardaydılar yani. Heineken Brewery'nin güzel binasının önünden geçmek, bir sürü DJ performansıyla koşmak oldukça hoştu. Ayrıca stadda bitmesi de anormal gaza getiriciydi. Bir de Efe bizimle koşabilse çok güzel olabilecekti ama işte bir dahaki sene tekrar gidebilmek için şahane bir sebep!

4 comments:

  1. çok hazırlıklıydık kısmında 2 saat önce havaalanına gitmemize rağmen uçağı kaçırdığımızı belirtmen iyi olmuş:) Askerler cidden çok iyiydi birkaç yerde ben de denk geldim kendilerine ama aynen dediğin gibi, koştuğumuz alan, ortam ve insanların hepsinin ilgisi muhteşemdi. Dj performansları süperdi ama Nike'a ders olsun sadece sahne kurmakla olmuyor bazı şeyler, önce düzgün koşu imkanı vermek gerekiyor insanlara. onun dışında koşu sonrası hemen dereceler mailimize geldi, koşu sırasında çekilen fotoğraflar ve videolar da aynı şekilde ki video olayı benim çok hoşuma gitti onu da belirteyim.

    ReplyDelete
  2. nike'ın yaptığı iş son derece amatördü bence.
    yarışın geç başlaması büyük rezaletti.
    fakat sırf tişört için kayıt olup geyiğine koşan bir kitlede vardı.yoksa pace olmasa bile yanındakini önündeki ite kaka öne doğru depar atmaya çalışan insanlara başka acıklama bulamıyorum.sizinde uçağı kaçırmanız harikaymış bu arada:) murphy her yerde!!

    ReplyDelete
  3. Nike koşusu gerçekten çok kötüydü. Start rezaleti bile tek başına yeter. Ama aslında koşu yarışı kafasıyla bakmamak lazım ona bence. Iki başarılı tarafı vardı ve bence asıl hedef oydu zaten: 1- reklam: deli gibi reklam yaptılar, caddeyi kapadılar binlerce kişiyi koşturdular, o kadar çok kamera vardı bir ara kendimi yarışta diil reklam çekiminde gibi hissettim. 2- alakasız insanlara hitap etme: o da vardı, bunlardan çok azı bile koşmaya başlasa bişidir.

    Tabi normal koşu yarışı standartlarında (Amsterdam bile demiyorum) çok kötüydü. Yarım saat geç start almak nedir, bütün koşma hevesimi kaybettim. Hayatımın en iğrenç 5k'sıydı

    ReplyDelete
  4. Nike'ın reklam olayı gayet iyiydi bende de bir umut doğmuştu ama sonuçta insanları koşuya başlatmaktan çok soğuttu günün sonunda sorun orda... yani benim asla koşmayan arkadaşlarım bu ne ya 5K koşmak bu kadar zor mu nasıl iş bu, sen deli misin filan dediler. Her şekilde tshirt ıvır zıvır için koşan 6000 kişi bulurlar ama seneye de o da başka bir boyut. Geç başlamak demişken, bu sene Bozcaada'da saat 14:00'de başlayacak koşuyu kaymakam konuşmasıyla 40dk geç başlatan ve milleti sıcaktan bayıltanlara da bir selam çakalım:)

    ReplyDelete